Motor

In 2017 rijd ik met een Yamaha R1M.
Meer info volgt.

Van 2013 tot en met 2016 reed ik met een Yamaha R1 Bj 2009. Nieuwste model/crossplane.

Motortype Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-cilinder, 4-kleppen
Cilinderinhoud 998 cc
Boring x slag 78,0 mm x 52,2 mm
Compressieverhouding 12,7 : 1
Max. vermogen 133,9 kW (182,1 pk) bij 12.500 tpm (zonder luchtinlaat)
Max. koppel 115,5 Nm (11,8 kg-m) bij 10.000 tpm
Smeersysteem Druksmering
Brandstofsysteem Brandstofsysteem
Type koppeling Nat, meervoudige platen
Ontstekingssysteem TCI (digitaal)
Startsysteem Elektrisch
Transmissie Constant mesh, 6 versnellingen
Eindoverbrenging Ketting
Type
Frame Aluminium Deltabox-frame
Wielophanging, voor Upside-down voorvork, Ø 43 mm
Veerweg, voor 120 mm
Balhoofdhoek 24º
Naloop 102 mm
Wielophanging, achter (Link-type veersysteem), Enkele schokdemper
Veerweg, achter 120 mm
Remmen, voor Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 310 mm
Remmen, achter Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 220 mm
Bandenmaat, voor 120/70 ZR17M/C (58W)
Bandenmaat, achter 190/55 ZR17M/C (75W)
Afmetingen
Totale lengte 2.070 mm
Totale breedte 715 mm
Totale hoogte 1.130 mm
Zithoogte 835 mm
Wielbasis 1.415 mm
Grondspeling 135 mm
Gewicht rijklaar (inclusief alle vloeistoffen en volle brandstoftank) 206 kg
Inhoud brandstoftank 18 liter
Motorolie hoeveelheid 3,7 liter

—————————————

Tot en met 2012 reed ik met: Yamaha R6 2008 RJ15